Вступ
Хто я? Це питання час од часу постає перед кожним із нас. Ми запитуємо як себе, так і інших, зокрема студентів на заняттях з психо¬логії та етики. Найчастіше даються відповіді двох типів: "Я — лю¬дина" та "Я — студент". У першому випадку чітко постає наша людська сутність, у другому — соціальна роль, ділова функція.
Бути людиною в нашому розумінні — це передусім мислити, щоб фізично і духовно вижити в складних умовах, що склалися в країні й світі. Для індивідів, у яких основна орієнтація "бути людиною", цінними є міжособистісні та ділові зв'язки, спілкування з іншими, за¬доволення емоційних потреб, зокрема в любові, радості, солідарності.
Як зазначали етики України у своєму зверненні до народу в листопаді 1990 року, останнім часом чи не найбільшим дефіцитом у нас стають доброта, звичайне людське тепло. "Ми втрачаємо навіть ті крихти здорової людської моральності, котрі витримали іспит ми¬нулого трагічного сімдесятиріччя. Вивітрюються здавна притаманні нашому народові душевність, співчутливість, натомість пишно розро¬стаються ненависть і жорстокість, звірячий потяг до індивідуально¬го і групового самоствердження за рахунок інших..." . Тому сьо-годні особливо гостро постає перед нами питання дотримання етич¬них норм, зокрема у діловому спілкуванні.
Молодь як найменш консервативний прошарок суспільства вва¬жає себе сьогодні не об'єктом, а суб'єктом свого життя, своєї життє-творчості. Молодь, зокрема студентська, готується активно включа¬тися в різні сфери ділового життя. Але треба докласти чимало зу¬силь, щоб засвоїти норми гуманістичної етики, упровадити їх у ділові стосунки, спілкування, щоб можна було жити гідно, радісно. Хотіло¬ся б допомогти молоді, яка починає самостійну діяльність
(у бізнесі, політиці, сфері обслуговування, науці та ін.) у розв'язанні проблем спілкування з іншими й ставлення до інших з повагою. Це важливо для розвитку особистості, її самореалізації як суб'єкта життя.
У більшості західних країн ділову етику включено до програм інститутів і університетів, коледжів і шкіл бізнесу. Це пов'язано з тим, що будь-яка діяльність людини, зокрема політична, підприєм¬ницька, має етичні й правові критерії. У житті, зокрема в бізнесі, часто виникають ситуації, коли люди дотримуються закону, але по¬рушують етичні норми й правила. Це має негативні наслідки як для бізнесу, так і для суспільства загалом.
У пропонованому курсі лекцій проблема спілкування розглядаєть¬ся в єдності етичних і психологічних підходів, оскільки саме в су¬купності вони дають змогу адекватно зрозуміти реальність, обрати такі способи й засоби спілкування, які якнайбільше сприятимуть успіху в діяльності й житті.
Курс лекцій складається з 13 розділів. Розділи 1-7, 9-12 напи¬сані спільно Т. К. Чмут і Г. Л. Чайкою, розділ 8 — спільно І. Б. Осе-чинською, Т. К. Чмут і Г. Л. Чайкою, розділ 13 — М. П. Лукашевичем.
Звичайно, у пропонованій праці розглянуто не всі етичні пробле¬ми ділового спілкування, деякі подано неповно. Наша країна ще роз¬вивається, змінюється, "хворіє", а це впливає і на життя, зокрема ділове, кожного її громадянина. Якісь етичні норми й правила зникають, щось нове з'являється, апробовується. Однак загальнолюдські моральні цінності, які є вічними, не вмирають. Важливо, щоб вони були над¬банням усіх і кожного. У пригоді нам стане і кращий світовий досвід. До його аналізу, зокрема здобутків гуманістичної етики та психо¬логії в контексті ділового спілкування, звернулися автори при підго¬товці пропонованого курсу лекцій. Крім того, вивчався досвід кра¬щих спеціалістів з менеджменту як вітчизняного, так і світового рівня. Для аналізу використано літературні джерела з етики, психології та менеджменту, а також результати досліджень, які проводилися як авторами, так і іншими спеціалістами з цих проблем.
Висока моральна та психологічна культура спілкування — запо¬рука життєздатності суспільства і життєтворчості людини. Сподіває¬мося, що наша праця сприятиме засвоєнню цієї культури, самовдоско¬наленню особистості майбутніх спеціалістів і формуванню в них куль¬тури жити і взаємодіяти з іншими.
Уважаемые пользователи !
Все материалы представлены исключительно для ознакомления, без целей коммерческого использования.
Права в отношении принадлежат их законным правообладателям.
Любое коммерческое использование без разрешения законных правообладателей запрещено.
После ознакомительного использования приобретите лицензионный СD-диск.
Хто я? Це питання час од часу постає перед кожним із нас. Ми запитуємо як себе, так і інших, зокрема студентів на заняттях з психо¬логії та етики. Найчастіше даються відповіді двох типів: "Я — лю¬дина" та "Я — студент". У першому випадку чітко постає наша людська сутність, у другому — соціальна роль, ділова функція.
Бути людиною в нашому розумінні — це передусім мислити, щоб фізично і духовно вижити в складних умовах, що склалися в країні й світі. Для індивідів, у яких основна орієнтація "бути людиною", цінними є міжособистісні та ділові зв'язки, спілкування з іншими, за¬доволення емоційних потреб, зокрема в любові, радості, солідарності.
Як зазначали етики України у своєму зверненні до народу в листопаді 1990 року, останнім часом чи не найбільшим дефіцитом у нас стають доброта, звичайне людське тепло. "Ми втрачаємо навіть ті крихти здорової людської моральності, котрі витримали іспит ми¬нулого трагічного сімдесятиріччя. Вивітрюються здавна притаманні нашому народові душевність, співчутливість, натомість пишно розро¬стаються ненависть і жорстокість, звірячий потяг до індивідуально¬го і групового самоствердження за рахунок інших..." . Тому сьо-годні особливо гостро постає перед нами питання дотримання етич¬них норм, зокрема у діловому спілкуванні.
Молодь як найменш консервативний прошарок суспільства вва¬жає себе сьогодні не об'єктом, а суб'єктом свого життя, своєї життє-творчості. Молодь, зокрема студентська, готується активно включа¬тися в різні сфери ділового життя. Але треба докласти чимало зу¬силь, щоб засвоїти норми гуманістичної етики, упровадити їх у ділові стосунки, спілкування, щоб можна було жити гідно, радісно. Хотіло¬ся б допомогти молоді, яка починає самостійну діяльність
(у бізнесі, політиці, сфері обслуговування, науці та ін.) у розв'язанні проблем спілкування з іншими й ставлення до інших з повагою. Це важливо для розвитку особистості, її самореалізації як суб'єкта життя.
У більшості західних країн ділову етику включено до програм інститутів і університетів, коледжів і шкіл бізнесу. Це пов'язано з тим, що будь-яка діяльність людини, зокрема політична, підприєм¬ницька, має етичні й правові критерії. У житті, зокрема в бізнесі, часто виникають ситуації, коли люди дотримуються закону, але по¬рушують етичні норми й правила. Це має негативні наслідки як для бізнесу, так і для суспільства загалом.
У пропонованому курсі лекцій проблема спілкування розглядаєть¬ся в єдності етичних і психологічних підходів, оскільки саме в су¬купності вони дають змогу адекватно зрозуміти реальність, обрати такі способи й засоби спілкування, які якнайбільше сприятимуть успіху в діяльності й житті.
Курс лекцій складається з 13 розділів. Розділи 1-7, 9-12 напи¬сані спільно Т. К. Чмут і Г. Л. Чайкою, розділ 8 — спільно І. Б. Осе-чинською, Т. К. Чмут і Г. Л. Чайкою, розділ 13 — М. П. Лукашевичем.
Звичайно, у пропонованій праці розглянуто не всі етичні пробле¬ми ділового спілкування, деякі подано неповно. Наша країна ще роз¬вивається, змінюється, "хворіє", а це впливає і на життя, зокрема ділове, кожного її громадянина. Якісь етичні норми й правила зникають, щось нове з'являється, апробовується. Однак загальнолюдські моральні цінності, які є вічними, не вмирають. Важливо, щоб вони були над¬банням усіх і кожного. У пригоді нам стане і кращий світовий досвід. До його аналізу, зокрема здобутків гуманістичної етики та психо¬логії в контексті ділового спілкування, звернулися автори при підго¬товці пропонованого курсу лекцій. Крім того, вивчався досвід кра¬щих спеціалістів з менеджменту як вітчизняного, так і світового рівня. Для аналізу використано літературні джерела з етики, психології та менеджменту, а також результати досліджень, які проводилися як авторами, так і іншими спеціалістами з цих проблем.
Висока моральна та психологічна культура спілкування — запо¬рука життєздатності суспільства і життєтворчості людини. Сподіває¬мося, що наша праця сприятиме засвоєнню цієї культури, самовдоско¬наленню особистості майбутніх спеціалістів і формуванню в них куль¬тури жити і взаємодіяти з іншими.
Уважаемые пользователи !
Все материалы представлены исключительно для ознакомления, без целей коммерческого использования.
Права в отношении принадлежат их законным правообладателям.
Любое коммерческое использование без разрешения законных правообладателей запрещено.
После ознакомительного использования приобретите лицензионный СD-диск.
Копирование информации и любых материалов с этого сайта разрешено только с указанием автора и обратной ссылки
ttp://akadem1.at.ua/
monster
ttp://akadem1.at.ua/
monster